• وبلاگ : .: ماهنامه دانشجويي حضور :.
  • يادداشت : ش10و11؛ اردي‏بهشت و خرداد1387
  • نظرات : 2 خصوصي ، 15 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ... 

    سلام.

    جناب با اجازه منهم نمي گويم كه ما بايد كاري كنيم كه همه شيفته و علاقه مند به حضور شوند،بلكه تمام حرف بنده اين است كه حضور هنوز در بين كساني كه بايد مخاطب حضور باشند نتوانسته است جايگاه خود را به خوبي پيدا كند در صورتي كه مي تواند با كمي تغيير در روند ارائه ي مطالب براي افراد بيشتري مفيد واقع شود.

    ياعلي.

    + با اجازه سردبير 

    سلام... عزيز

    من معتقد به اين نيستم كه ما مكلف به وظيفه هستيم ولي نه انجام وظيفه كامل و درست و بحثم اصلا توجيه يا به قول شما كم آوردن آن هم در برابر انتقاد نبود.در ضمن مطلبي كه بنده نوشته بودم قبل از رويت كردن نظر شما بود وگرنه من هم موافق اين مطلب هستم كه مي شود با روان تر نوشتن يا به عبارتي دانشجويي نوشتن مطالب مخاطب بيشتري داشت و نيازهاي فكري افراد بيشتري را برطرف كرد البته فراموش نكنيد بعضي از مباحث را هر قدر هم سعي كنيد روان بنويسيد باز هم براي عده ي زيادي كه هيج زمينه و مطالعه اي در آن بحث ندارند ثقيل خواهد بود.

    بحث قبلي من راجع به جذب مخاطب بيشتر بود و اينكه ضرورتي ندارد هميشه دور و برمان پر از آدم هايي باشد كه هر كدام يك حضور در دستشان است ولي با آن يا خود را باد مي زنند و يا با آن ژست روشنفكري و اهل فكر بودن مي گيرند.

    حضور مخاطب خودش را دارد و قدم در راهي گذاشته است كه نياز دانشگاه و دانشجوي امروز است و قطعا در اين راه بي نياز از نقد منصفانه هم نيست .

    و اميدوارم هر روز قدم هاي محكم تري در اين راه بردارد.

    در ضمن فكر نمي كنم بحث من و شما مقابل هم قرار بگيرد شايد تكميل كننده هم باشند...

    موفق باشيد

    + ...به با اجازه 

    با سلام.

    اگر دقت كنيد در نوشته ي قبلي بنده،متوجه خواهيد شد كه بنده هم قبول دارم كه ما مكلف به وظيفه ايم نه نتيجه،منتها تفاوت بنده و شما در اين است كه به نظر شما وظيفه ي ما همين است كه انجام شده است ولي به نظر بنده تا هنگامي كه ما تمام توان خود را در رسيدن به نتيجه ي مطلوب به كار نگيريم وظيفه يمان را كامل انجام نداده ايم.وقتي كه ما مي توانيم با رعايت چارچوبها و تنها با كمي ساده تر و روان تر نوشتن نياز هاي افراد بيشتري را تامين نماييم چرا از اين پتانسيل استفاده ننماييم.

    از آنجايي كه بنده به تجربه مي دانستم كه در بسياري از موارد در جاهايي كه قصد توجيه داريم يا به هر دليلي كم مي آوريم سريعا مي گوييم ما مكلف به وظيفه ايم نه نتيجه در متن قبلي اين جمله را توضيح دادم منتها كمي دير نشان داده شد .البته اين بند آخر مخصوص با اجازه بود و قصد جسارت به جناب سردبير را نداشتم.

    با تشكر.

    + با اجازه سردبير 

    سلام ببخشيد مي پرم وسط بحثتون...

    فكر ميكنم حضور يا هر نشريه دانشجويي ديگه قرار نيست مخاطب خيلي زيادي داشته باشه و اگه نداشت تعطيل شه يا شيوه اش را عوض كنه هميشه پر مخاطب بودن دليل بر كيفيت خوب نيست در ضمن ما بايد آنچه درست است و آنچه تكليف است را انجام دهيم هرچند طرفدارانمان !! هم در اقليت باشند.

    اما در مورد حضور بله!خيلي ها فقط صفحه ادبي را مي خوانند هر چند اين صفحه هم در نظر جناب مدير مسئول محترم مخاطب خاص شعر شناس خود را دارد(كه من موافق آن نيستم) ولي عام ترين خوانندگان هم شعر را مي پسندند. ولي دانشجويان علاقه مند به موضوعات مخلف تئوريك نشريه هم كم نيستند شايد همه افراد تمام حضور را از ابتدا تا انتها نخوانند ولي خيلي ها، حداقل نيازخود را از موضوعات مورد علاقه شان مي توانند در حضور پيدا كنند و اصلا فرار نيست همه مخاطب حضور باشند و البته قطعا حضور مي تواند قوي تر از اين هم كار كند به خصوص در بخش انديشه...

    ببخشيد در بحثتان دخالت كردم

    هم براي شما و حضور و هم براي ... آرزوي موفقيت مي كنم.

    پاسخ

    سلام نام خداست و سلام عليكم يعني خدا با شماست؛ سلام عليكم.با تشكر از نظرتان، اما قسمت شعر مخاطب خاصي ندارد.باز هم تشكر مي كنيم.
    + ... 

    سلام عليکم.

    در رابطه با سوالي که در رابطه با مخاطبين حضور از خدمت جنابعالي پرسيدم علت اصلي اش اين بود که وقتي در اطرافيانم جست وجو نمودم ديدم که تقريبا 90%آنها تنها مطالب شعر و مطالبي که به قلم خود اعضاي مجموعه است را مي خوانند،و تقريبا مطالبي که به صورت خلاصه از کتابهاي مختلف نوشته شده است حداقل در اطرافيان بنده طرفداري ندارد-ضمن آنکه بسياري ازاطرافيان بنده افرادي هستند اهل مطالعه!در واقع سواالم را پرسيدم تا ببينم چند درصد از مخاطبين حضور آن قسمتهاي دنباله دار را که از کتابهايي خلاصه شده است را مطالعه مي کنند و هنوز هم آن جواب دلخواهم را نگرفته ام!

    به نظر بنده و البته نظراتي که از خيلي ها شنيده ام علت اين امر اين است که اين مطالب به صورت خلاصه شده و با همان قلم نويسنده ي کتاب نوشته مي شوند.

    اگر همين مطالب به قلم خود نويسندگان نشريه و با زبان ساده و روان نوشته شود مطمئن باشيد تعداد افرادي که آن را مطالعه مي نمايند چندين برابر افزايش مي يابد،حداقل در بين خود اعضاي مجموعه که تعدادشان کم هم نيست.

    نشريه ي دانشچويي وقتي دانشجويي مي شود که به زبان همان دانشجويان بي تجربه و تازه کار نوشته شود نه به قلم نويسندگان ... .

    چرا وقتي مي شود کاري کرد که دانشجو مطالبي با آن اهميت که به قول شما دانستن آن از نيازهاي يک دانشجو است را مطالعه نمايد طوري مطالب را بيان نماييم که دانشجو خود را دور از آن فضا احساس نمايد.

    فکر مي کنم اينکه ما فقط مطالب را بيان نماييم کافي نيست بلکه ما وقتي وظيفه يمان را کامل انجام داده ايم که علايق مخاطبمان را علاوه بر نيازهايش در نظر بگيريم.آن موقع است که مي توانيم بگوييم ما مکلف به وظيفه ايم نه نتيجه.

    اگر پيشنهادي را مطرح نمودم و يا انتقادي کردم مطمئن باشيد از مدتها پيش روي آن فکر کرده ام و نظرات افراد مختلف را بررسي نموده ام.

    از طرف دوستدار و مخاطب هميشگي نشريه ي حضور.

    مي بخشيد اگر طولاني شد و وقتتان را گرفتم.

    با تشكر

    پاسخ

    سلام نام خداست و سلام عليكم يعني خدا با شماست؛ سلام عليكم.تمامي مواردي كه ذكر كردين از دغدغه هاي ما نيز هست و ما نيز در اين صدد هستيم تا به همين سمت پيش برويم كه با زبان دانشجويي صحبت كنيم و در عين حال چهارچوبها را فراموش نكنيم. در اين راه ياري قلمهايتان راه را ساده تر خواهد كرد.ان شاالله از شماره آينده موضوعات شماره بعد را اعلام خواهيم كرد .در نهايت از همدلي و نظرات سازنده شما تشكر مي كنيم.
    + ... 

    با سلام

    با آنكه شما جواب بنده را نداديد،ولي حتما در اولين فرصت نقدم را راجع به اين نشريه خواهم گفت واگر پيشنهادي داشته باشم را هم حتما حتما خواهم گفت.

    خوشحال خواهم شد قبل از آن جواب سوالاتم را بدهيد.

    با تشكر.

    پاسخ

    سلام نام خداست و سلام عليكم يعني خدا با شماست؛ سلام عليكم. در مورد مطلبي كه در نظر قبلي فرموديد بايد بگوييم مطالب نشريه حضور به گونه اي است كه در هر بخش ممكن است مخاطب خود را داشته باشد. به طور مثال ممكن است شخصي تنها بخش مربوط به غرب شناسي را مطالعه كند و...ما هم در نشريه سعي داريم علايق را در نظر بگيريم و از همه مهمتر نيازها را.ما نسبت به اين موضوع آگاهي داريم كه برخي تنها قسمت شعر را ممكن است بخوانند و اين اشكال نيست.اين كه شما فرمودين مخاطبين خاص ما چه كساني هستند، اين پيش فرض با توجه به آنچه كه در پاسخ اول خدمتتان عرض كردم مشخص است.
    + ... 

    سلام عليكم.

    از پاسخگويي شما ممنونم،ولي منظور بنده اين بود كه آياشما مي دانيد كه وقتي نشريه ي حضور چاپ مي شود چه كساني آن را مي خوانند؟

    علت اينكه اين سوال را پرسيدم اين بود كه فكر مي كنم كه حضور را بيشتر از بچه هاي خود مجموعه مي خوانند،كه حتي همان بچه ها هم البته بعضي ها شان فقط مطالب مربوط به شعر يا مقالات كوتاه مربوط به مسائل روز را مي خوانند .

    در واقع مي خواستم بدانم كه شما از ميزان علاقه مندي بچه ها به آن مطالب طولاني اگاهي داريد،ضمن آنكه وقتي اين موضوع را با يكي از افراد مجموعه مطرح كردم گفتند كه حضور مخاطب خاص دارد .خواستم بدانم اين مخاطبين خاص چه كساني هستند؟

    با تشكر

    پاسخ

    سلام نام خداست و سلام عليكم يعني خدا با شماست؛ سلام عليكم.خوشحال مي شويم ديدگاه خودتان را پيرامون بحثي كه مطرح كردين، بدانيم.و در صورت مطرح كردن اشكال اگر راه حلي به ذهنتان مي رسد مطرح كنيد و ما را در اين مسير همراهي نماييد.با تشكر.
    + ... 

    سلام

    مي تونم بپرسم مخاطب حضور در دانشگاه چه کساني مي باشند؟جواب کامل و دقيقي مي خواهم.

    با تشکر.

    پاسخ

    سلام نام خداست و سلام عليكم يعني خدا با شماست؛ سلام عليكم.«كافى نيست كه ما از لحاظ عاطفى و احساسى، به دين و مظاهر دينى علاقه‏اى داشته باشيم يا علاقه‏اى نشان بدهيم. يك وقت هم كه وقت استفاده‏ى از تعليم و معرفت دينى است، بمانيم و نتوانيم وظيفه‏مان را تشخيص بدهيم يا از آن ايمان، پشتوانه‏اى براى عمل پيدا كنيم؛ اين كافى نيست. بايد كار معرفتى عميق انجام بگيرد. »"مقام معظم رهبري25/7/85" دانشجو يعني كسي كه جوياي حقيقت عالم هستي است. و مخاطب ما نيز همين دانشجو است.و اگر بخواهيم وظايف آنرا بشماريم اين تكه از سخنان مقام عظماي ولايت در خور توجه است:«مسئوليت شما سنگين است؛ هم بايد درس را بخوانيد، هم محيط سياسى‏تان را بشناسيد، هم روى محيط سياسى اثر بگذاريد و هم خودتان را از لحاظ فكرى و روحى آماده كنيد براى فردايى كه بلاشك وزن اين نظام متكى به معنويت - يعنى نظام جمهورى اسلامى - در معادلات جهانى بين‏المللى، ده برابر امروز خواهد شد. مطمئن باشيد كه ما چنين روزى را در پيش داريم و شما جوانهاى امروز، آن روز را خواهيد ديد. على‏القاعده آن روز ماها نيستيم؛ اما شماها هستيد و خواهيد ديد آن روزى را كه وزن و ثقل و اهميت جمهورى اسلامى در معادلات جهانى - چه از لحاظ سياسى، چه از لحاظ علمى و چه از لحاظ بيان افكار سازنده - ده برابر امروز است. بايد خودتان را ان‏شاءاللَّه براى آن روز آماده كنيد. »"25/7/85" از اينكه پاسخگويي كمي طول كشيد عذرخواهي مي‌كنيم.
    + ... 

    سلام.

    ببخشيد جناب سردبير،ميشه شما تقويمي را كه استفاده مي كنيد را در وبلاگ قرار دهيد تا ما هم با همان تقويم به اميد نشريه باشيم. مهر هم كه گذشت .

    اين شماره هم مثل قبلي ها تاخير داره؟

    پاسخ

    سلام نام خداست و سلام عليكم يعني خدا با شماست؛ سلام عليكم.نه نميشه!

    با سلام و عرض ادب خدمت دوستان

    موضع هزار فرسنگ در رابطه با حكم امير تفرشي با عنوان جرمش اين بود كه اسرار هويدا مي كرد مشخص گرديد.منتظر نظرات شما هستم.

    مطلب بعدي اينكه شماره جديدتون منتشر شد يا نه؟ اينجا كه چيزي معلوم نشده!

    مويد باشيد

    التماس دعا

    + فانوس 

    سلام.شما بسيجيان !!سمنان خيلي زحمت ميكشيد وخيلي هم فعاليدولي نمي دونم چرا رنگ و بوي قراني نداريد احتمالا براي اينكه با نهاد موازي كاري نشه!!!

    فقط دوست داشتم بگم بهتره هدفا يادمون نره!!

    .:: راز شهرت ::.
    پيرامون انديشه كارل پوپر
    در نيوشاي خرد.


    + دانشجو 

    سلام به دوستان خوب حضور

    خيلي خوشحالم كه سال تحصيلي دوباره شروع شد و حضور دوباره به دستمان ميرسد. البته اگر برسد!

    يه خواهش دارم. آرشيو وبلاگ به صورت تاريخي تفكيك شده. اين باعث ميشه كه كاربران جديد و حتي قديمي‏ها هم نتونند به درستي نيازشون را برآورده كنن. اگه ممكنه لطف كنيد و مطالب قبلي رو به صورت موضوعي يا حتي سرويس‏هاي نشريه آرشيو كنيد.

    بي‏صبرانه منتظر شماره‏ي جديد نشريه‏ي خوبتون هستم.

    سربلند باشيد.

    پاسخ

    سلام عليكم؛ باتشكر از همدلي شما دوست عزيز.اميدواريم بتوانيم اين مشكل را نيز مرتفع نماييم.

    سلام

    .:: آخرين دوران رنج ::.
    در نيوشاي خرد.
    جستاري پيرامون نهليسم در ايران

    سلام عليكم

    همه ي مطالب رو نرسيدم مطالعه كنم ... ولي اونطور كه مشخصه خوبه و بيشتر علمي هست ... آرزوي موفقيت دارم براتون . حتماً همه رو كامل مطاله مي كنم. فقط شماره جديد انشا الله كي منتشر ميشه؟!

    پاسخ

    سلام عليکم؛ شماره جديد انشاالله در مهر ماه منتشر حواهد شد.