سفارش تبلیغ
صبا ویژن


امام شناسی - .: ماهنامه دانشجویی حضور :.


کتاب ‹ امام شناسی› خلاصه ای است از کتاب امام شناسی تالیف علامه آیت الله سیدمحمد حسین حسینی تهرانی که توسط محسن دریابیگی خلاصه شده وبه تازگی با همکاری معاونت پژوهشی وآموزشی سازمان تبلیغات اسلامی ، توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

این کتاب از چهارفصل تشکیل شده که عبارتند از: شیعه و ویژگیهای آن ، مسئله عصمت درقرآن کریم ، مقامات اهل بیت درقرآن کریم و فصل چهارم که مقامات اهل بیت دراحادیث نبوی را در برمی گیرد.
ازجمله مباحثی که در فصل اول مورد بررسی قرار گرفته می توان به : شیعه و پیدایش آن، اختلاف فکری شیعه با عامه، اهمیت شناخت امام، منزلت شیعه درقرآن کریم، شیعه واقعی و ... اشاره کرد در فصل دوم مسئله ی عصمت در قرآن و دایره ی آن، حقیقت عصمت ، ویژگیهای آن ، عصمت انبیاد و ائمه درقرآن و... مورد بررسی قرار می گیرد و درفصل بعدی بحث وارثین کتاب الهی، راهنمایان مردم، صاحبان ولایت، حقیقت رسالت، ولایت امری الهی، ولایت امتحان الهی و... آمده و فصل چهارم به مباحثی از قبیل : حدیث ولایت، شعرای غدیر،غدیرعید مسلمین، حدیث عشیره، منابع حدیث، حدیث باب پیامبر ، دایره ی ایجاد علم غیب ، کیفیت ایجاد علم غیب و... اختصاص می یابد.

درقسمتی از کتاب درباب امامت می خوانیم:

درهیچ زمانی زمین از حجت خداوند خالی نیست. قرآن کریم می فرماید:‹ یوم ندعوا کل اناس بامامهم؛ روزی که هرگروهی را با پیشوایشان می خوانیم.› خداوند در قیامت تمام افراد بنی آدم را به وسیله امامشان به حشرفرا می خواند. بنابراین هیچ فردی از افراد بنی آدم نیست، مگر اینکه امامی دارد. هیچ گاه فردی در روی زمین بدون امام یافت نمی شود، کما آنکه در روایات بسیاری، وارد است که چنانچه در روی زمین تنها دونفر باقی بمانند، یکی از آنها ، امام دیگری خواهد بود و اگر یک نفر باقی بماند، او همان امام خواهد بود..



نویسنده :« سردبیر » ساعت 8:0 صبح روز چهارشنبه 87 مهر 3