سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ارزش انقلاب - .: ماهنامه دانشجویی حضور :.


*محمد امین آجرلو

نمی دانم شنیده اید یا نه ، می گویند آدم ها قدر نعمت هایی را که در آنها غرق شده اند را نمی دانند . بعضی وقتهاا آدم ها ارزش کارهایی را که خودشان انجام داده اند را هم دیگران باید بیایند و برایشان یاد آوری کنند .حکایت ، حکایت ماهاست که سالهای سال داشتیم در کشوری زندگی می کردیم که شخص اول اون مملکت جلوی مدیر درجه سه آمریکایی و انگلیسی تعظیم میکرد و بله قربان می گفت و ... تو مملکتی زندگی می کردیم که شخص اول  مملکت آنقدر در فحشا و شهوات غرق بود که دیگر حال و حواسی برای اداره کشور نداشت .
حکایت ، حکایت آدمهایی است که سال های سال در حسرت رسیدن به تمدن غرب و زرق و برق های ظاهری آن بودند و تازه به دوران رسیده های فرنگی را بگونه ای تو چشم و دل مردم جا داده بودند که خیلی ها تنها آرزویشان »مانند آنها زندگی کردن« بود و برای رسیدن به این آرزویشان حاضر بودند حتی دین و ایمانشان رو هم دو دستی تقدیم کنند . انگار که این مردم باید فرهنگ را از آنها یاد بگیرند ،مردمی که خودشان تاریخ 8000 سااله دارند و از طرفی برای زندگیشان آخرین ورژن برنامه های الهی را دارند. حالا باید از کسانی ادب و فرهنگ را یاد بگیرند که با زورگویی و قتل و غارت و تجاوز توانسته اند اقتصاد اول دنیا را مال خود کنند. کسانی که با تحت استعمار گرفتن کشور های مفلوک و بدبخت آفریقایی و آسیایی، پول و ذخایر آنها را به یغما بردند.. به طوریکه امروز بیش از نیمی از ذخایر دنیا را دارند بهره برداری می کنند . کافرانی که برای لذت گرایی خودشان مکتب درست می کنند . و برای خودشان قانون تصویب می کنند و نمادهای کثیف و پست دنیای حیوانیشان را به صورت »ارزش« آنها هم ارزش های غیر قابل تغییر به مردم بدبخت و بینوای دنیا تحمیل میکنند. و تازمانی که برنامه های الهی را که خدا برای انسان فرستاده است را روی تاقچه ی خونه ها گذاشتن که خاک بخوره . وضع به همین منوال ادامه پیدا میکنه . تا اینکه مردی از جنس استواری و تقوا پا روی این کره ی خاکی نهاد و با نفس قدسیه خودش روح خود باوری و امید رو تو دل این قوم ستمدیده دمید و آنها را از خواب بیدار کرد و خود باختگی و پوچی را از قلب ملت زدود . جان های تشنه عدالت را سیراب کرد .
حرف های امام ، حرف دل مردم بود ، حرفهایی که خیلی ها از فکر کردن در مورد آنها  واهمه داشتند . و اینگونه بود که به سبب تقوا و  رنگ و صبغه الهی و عدالت خواهی وشجاعت حضرت امام، روح و قلب آحاد ملت؛ از دانشجو و استاد دانشگاه تا بازاری و کاسب، از معلم و دانش آموز تا کارگر و کارمند گره خورد با اندیشه های حضرت امام. و اینگونه بود که جان های تشنه در آسمان این پیر فرزانه به پرواز در آمدند و صحنه هایی را آفریدند که به جرات  می توان گفت بعد از حادثه عاشورا بزگترین حادثه تاریخ اسلام بود .
و حالا بلند همتان و پاکدلان پرورش یافته در مکتب این پیر فرزانه ، هیبت و عظمت ساختگی و دروغین غربیها را بازیچه خودشان کردند. از طرفی پیامی که حضرت امام آن را با صدای بلند و رسا فریاد زد چیزی نبود که در چارچوب مرز های جغرافیای یک کشور و یک ملت بگنجد چرا که صحبت سر عقیده و عزت و شرف بود . به خاطر همین وجدان های آگاه و آزاد و فطرت های بیدار را در سر تا سر عالم مخاطب خودش کرد . پیام و مرام حضرت امام فراگیر شد ، از مردم لبنان و سوریه گرفته تا عراق و پاکستان و افغانستان و هند ، از باکو و ونزوئلا تا بولیوی و اندونزی ، همه و همه امروز به واسطه آن پیام بیدار شده اند و فهمیده اند که باید در برابر متکبران و زورگویان ایستاد . امروز این حرف حضرت امام که فرمودند : » شما ها نباید بنشینید و منتظر آن باشید که حکام و دست اندرکاران کشور یا قدرت های خارجی بیایند و برای شما استقلال و آزادی را تحفه بیاورند . « در گوش مستضعفان و مظلومان جهان غوغا می کند . اینها شعار نیستند ، چیزهایی است که امروز در دنیا دیده می شود . حزب ا... لبنان یکی از آثار تفکر امام است ،چرا که آنها رهبر خود را حضرت امام و مقام معظم رهبری میدانند.
نسل اول این انقلاب که پرچمدار مبارزه با استکبار و ظالمان و زورگویان بوده اند و در این مبارزه از بذل جان و مال در ازای عزت و شرف دریغ نکرده اند. حالا اگر ما به خاطر سستی و نادانی یا خیلی چیز های دیگر این پرچم ها را رها کنیم و شاهد پیشی گرفتن دیگران در این مسابقه ی عزت و شرف باشیم خیلی قدر نشناسی کرده ایم . اینکه گفتم آدم ها قدر نعمت هایی که در آن غرق شده اند را نمی دانند به خاطر همین است.  یکی از دانشجویان پاکستانی می گفت : زبان انگلیسی زبان بین المللی است و زبان عربی زبان جهان اسلام و زبان فارسی زبان انقلاب .
سید حسن نصرا... در یکی از دیدار هایش با مسئولین جمهری اسلامی گفته بود:  من هنگامیکه دعواهای سیاسی شما را در ایران می بینم اشک از چشمانم جاری می شود . شما قدر نعمت هایی رو که دارید نمی دانید .در یک کلام باید حواسمان جمع باشد و یادمون نرود که کشورمان و ملتمان از چه مراحل سختی با موفقیت عبور کرده است و حالا ادامه راه را بدست ما سپرده اند .
امروز جایگاه ایران اسلامی در معادلات بین المللی جایگاهی مهم و تعیین کننده است . این که یک کشوری به نام اسلام استقلال پیدا کرده و روی پای خود ایستاده است . امروز در مجامع بین المللی همه می دانند تنها کشوری که رای و نظرش دست خودش است و به هیچ کشوری تعهدی ندارد ایران است و این نبوده مگر به برکت انقلاب.
و امروز ما باید بیش از پیش دشمن را بشناسیم . دشمنی که هر کاری که بتواند برای از بین بردن این عزت و برگرداندن ذلت به این ملت انجام می دهد . کسانی که با زورگویی و ظلم و غارت و تجاوز نبض اقتصادی جهان رو بدست گرفته اند و پایه های اقتصاد و تمدن خودشان را روی استخوانهای خورد شده ی مظلومان و مستضعفان و به بهای جان و ناموس هزاران نفر در مستعمره هایشان بنا کردند . توی دنیای آنها بت های زیادی وجود دارد . اسکار و نوبل و ... اینها رو آنقدر بزرگ می کنند که قبله ی آمال و آرزوهای مردم جهان بشوند. تا هر کس در هر جای دنیا معیار سنجش درستی و نادرستی خودش را با آنها تنظیم کند.
از این بتها کم نیست در مهندسی ، پزشکی ، موسیقی ، هنر ، ادبیات ، سینما و تئاتر و ... و در هر چیزی که فکرش را بکنید، از این بت ها تراشیده؛ آماده دارند. تا هرکسی در هر کجای عالم که بخواهد سری تو سرهای عالم بلند کند اول و قبل از هر چیزی به بت بزرگ تعظیم و ادای احترام کرده باشد و هر کس هم نتوانست همواره و در هر کجای عالم گوشه چشمش به این بت و بتکده ی آنها باشد .
رسانه های آنها تاریخ سراسر جنگ و بغض و کینه و نسل کشی و مکر و فریب خود را با افتخار تبلیغ می کنند ، همانند قاتلی که جنایات خود را با صدای بلند فریاد می زند و به اینکه روزی سراسر جهان مستعمره شان بوده است، افتخار می کنند. و اینگونه ارزش ها را وارونه جلوه می دهند و با صدای بلند فرهنگ لاابالی گری و پوچ خودشان را تبلیغ می کنند . مجسمه طائیس مشهورترین فاحشه تاریخ، در میان آب های ساحلی آمریکا نماد تمام هویت و فرهنگ این قوم است . کافران مست و مغرور فرنگ با همین فاحشه سال های سال؛ ما و فرهنگ مارا به تمسخر گرفته بودند . ما بازیچه دست یک چنین کسانی بودیم . البته در داخل هنوز هم هستند کسانی که همچنان در حسرت رسیدن به آن سراب دروغین دست و پا می زنند .
استقلال و عزت فروشان وطنی که پیشرفت و ترقی و تمدن را در دریدن پرده های عفاف می دانند و برای رسیدن به این نوع فرهنگ حاضرند دین را هم تحریف کنند و حتی قرآن و پیامبر ( ص ) را نیز از نظریات بدیع خود مصون نگذاشته اند و برای توجیه علاقه ی خود به فرهنگ غرب و مافیها هر چه که میتوانند برای قدیمی نشان دادن ارزش های اصیل اسلامی تلاش می کنند . هر چه که می خواهند به مقدسات اسلام نسبت می دهند . با نظریات و داستان سرائیها و شعربافیهای خود اسلام عزیز را ملعبه دست خود ساخته اند و با بکار انداختن ماشینهای بزرگ ترجمه می خواهند همان کاری را با اسلام کنند که مسیحیان قرون وسطی با مسیحیت کردند ( بدون توجه به تفاوت های آشکار بین اسلام و مسیحیت تحریفی و ساختگی روحانیون مقدس .) جدیدا این خود باختگان وطنی پیشرفت هایی هم داشته اند . پیش از این مدت ها طول می کشید تا پس از مطرح شدن یک دروغ یا یک مکتب ساختگی جدید یا بوجود آمدن بتی جدید در آمریکا و اروپا ، شاخک هایشان بکار بیفتد و مانند عروسک های خیمه شب بازی شروع به دست و پا زدن کنند . کما اینکه مسائل بسیاری چون فمینیسم مدت های طولانی طول کشید تا بدست تهمینه های داخلی بیفتد و بخواهند انتقام تمام زن های عالم را در سالن های سینما و روی پرده های سینما بگیرند اما الآن به مدد بشقاب های آهنی روی پشت بام ها که دهان گشادشان را برای بلعیدن تمام ناپاکی های عالم باز کرده اند عکس العملها سریعتر شده .
« کسانی که برای خود با استخوانهای خرد شده مظلومان تاریخ نربان ترقی دراقتصاد درست کردند ، امروز ادعای دموکراسی و مبارزه با تروریسم دفاع از حقوق بشر سر می دهند . امروز اگر ازهر عراقی در مورد وضع عراق سؤال شود آمریکا را مسئول ترور ها و ناامنی ها می دانند و هیچ کس معتقد نیست که آمریکا برای آنها دموکراسی به ارمغان آورده است» . ( مقام معظم رهبری )
و کسانی که زندان ابوغریب و گوانتاناموی آنها عرق شرم بر پیشانی هر انسان با شرفی می نشاند ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند . تازه اگر ادعایشان هم درست باشد حقوق بشر هم چیزی است که خودشان با توجه به منافع و تمایلات خود نوشته اند .
و کسانی که زن را ملعبه ای برای سرگرمی و تفریح و متاعی جهت تبلیغ و درآمد اقتصادی تبدیل کردند .و حیثیت و کرامت زن را از او گرفتند امروز دم از حقوق زنان می زنند . کسانی که بی حجابی را اجبار میکنند و زن را از داشتن کرامت و انسانیت محروم میکنند.خوشبختانه امروز شعار های حقوق بشر و مبارزه با تروریسم و ... دیگر نخ نما شده و ملت ها نیز آگاه تر شده اند . امروز به نظر می رسد دیگر به پایان ایدئولوژی لیبرال نزدیک می شویم و دهه ی آینده ی جهان دهه ی نظام سازی های جدید بر اساس مبانی دیگری است . دنیا در انتظار ظهور نظام های جدید است و این وظیفه ی ما را سنگین تر می کند.
?



نویسنده :« سردبیر » ساعت 8:47 عصر روز سه شنبه 87 دی 17