سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ویژه نامه بهاییت - .: ماهنامه دانشجویی حضور :.


دین و مذهب همواره عاملی سرنوشت ساز در تحولات کشورها بوده و جنبش‌های اجتماعی فراوانی به نام آن در سراسر جهان به ویژه ایران شکل گرفته است. در این میان، استفاده ازمذهب و علائق دینی مردم برای ایجاد تغییرات گسترده سیاسی و اجتماعی حکم شمشیر دو لبه را دارد؛ زیرا هم می‌تواند از جانب مصلحان دلسوز و صادق در جهت بهبود اوضاع به کار گرفته شود و هم می‌تواند ابزاری فریبنده در اختیار استعمارگران باشد تا در پوشش آن به اهداف خود جامه عمل بپوشانند. تأسیس فرقه ضاله بهائیت در سده اخیر نمونه ای کوچک از بازیچه قرار گرفتن دین به دست استعمارگران برای تحقق اهداف شومشان است. برای علت پیدایش یک چنین فرقه هایی و فعالیت آنها، علاوه بر دستهای پشت پرده، می توان به نا آگاهی و پایین بودن سطح اطلاعات دینی و منطقی پیروان این فرق ضاله اشاره کرد.
سردمداران این فرق که بارها بر سر حقانیت خود با یکدیگر نیز جنگ تن به تن(!) داشته و دارند، از نادانی مریدان خود سو استفاده کرده و در جهت تطمیع تمایلات نفسانی خود آنها را به کار می گیرند. فضاحت را بدان جا می کشانند که برای گمراه ماندن مریدان خود آنها را از مطالعه برخی کتب مانند کاشف الغطا، بدین بهانه که این کتب ممنوعه هستند، و از معاشرت و بحث و گفت و گو با عالمان صالح دین باز می دارند.
از این بالاتر استعمارگران از گمراهی اینها خوشحالند چرا که از این طریق در درجه اول به جنایات خود بدون هیچ مانعی ادامه می دهند و در ثانی برای پایداری رهبران خود در مناطق مهم(مانند فلسطین) از این طریق هم اعانه مالی و هم فکری جمع می کنند. آنچه که در خور تامل است حمایت برخی چهره ها و برخی احزاب داخلی از این فرق ضاله به اسم آزادی اندیشه است. آزادی اندیشه ای که در آن شما از خواندن و بحث کردن محروم هستید!
?


نویسنده :« سردبیر » ساعت 9:0 عصر روز سه شنبه 87 دی 17